Det svåraste

Det som kommer bli min tuffaste utmaning är maten. Jag är på samma nivå som en sexåring när det kommer till matvanor. Jag tycker inte om fisk, inte varma grönsaker/frukter och andra, i mina ögon "konstiga" saker. Den vanligaste maten vi äter här hemma är spagetti & köttfärssås, korvstroganoff & ris, pannkakor, tacos, stuvade makaroner och falukorv. Min mamma (som är kock) har försökt få mig att smaka massa olika maträtter men jag vägrar. Lika trotsig som en sexåring också....

Idag blir det tacos. För köttfärs är väl ingen fara att äta? Sen är det ju bara massa grönsaker. Skippar såklart osten och gräddfilen. Och brödet!

Har ni några tips på vad jag kan äta som inte är allt för läskiga? ;)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Nejdå, köttfärs är ingen fara. Värt att tänka på kan dock vara att både tacokryddan och -såsen innehåller en del socker. Krydda kan man göra egen! Om man vill vara riktigt ambitiös...



Jag har ett tips, men förmodligen tvärtom mot vad du vill höra. Utmana den där 6åringen! Många saker kan man faktiskt lära sig att gilla för att sen börja tycka det är jättegott. Ta EN bit kokt broccoli och ge dig fan på att äta upp den till maten. Försök hitta nya recept på fisk- det finns både kanongoda och smått vedervärdiga.



Lycka till!

2011-01-06 @ 13:26:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0