Är ni med mig?

Det här är inget nyårslöfte, för dem håller jag aldrig. Det är en motivationsblogg. I år ska jag göra det! Och jag behöver peppning, för jag har ingen självdiciplin och absolut ingen kondition. Är ni med mig?

Det här är resultatet av tre års sambohull.

Jag har ingen aning om vad jag väger, och vill helst inte veta
för sist jag vägde mig så var jag 15 år. Nu fyller jag snart 22.
Jag ska skaffa mig ett måttband och dokumentera hur mina mått (förhoppningsvis) minskar under veckorna.


Ge mig gärna tips på olika övningar jag kan göra här hemma! NU KÖR VI!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Låter bra- lycka till :)

2011-01-04 @ 22:16:43
Postat av: Maja

Go go! Kan tyvärr inte tipsa om träning för jag har ingen aning om hur man tränar, men jag kan tipsa om att dricka mycket vatten. Det hjälper kroppen att få ut gifter, fett och annat som inte ska vara där.

Jag försöker komma i form själv just nu, så good luck för oss båda! :)

2011-01-04 @ 23:47:38
Postat av: Anonym

Har du inget gymkort kan jag verkligen rekomendera morgonpromenader. En promenad innan frukot är bästa fettförbrännaren enligt mig (förrutom tuffare konditionsträning). Dessutom är det någon alla kan göra. 1 timme på morgonen är ungefär lagom. Då hinner man inte bli för hungrig, men känner ändå att man hinner väcka kroppen ordentligt. Jag går upp kl 5 på morgonen och går en timme innan jobb, så det finns inga ursäkter såsom "jag har inte tid". man får ta s ig tid helt enkelt.



Vill du ha stora förändringar så måste man givetvis göra mer än att gå, men det är lite svårt såhär i vintertid. Men när snön börjar smälta undan kan du försöka öka gradvis från promenad till joggning.



Lycka till!

(ps; jag är med dig. ;)

2011-01-05 @ 08:22:38
Postat av: Elin

Hej!

Jag hittade dig på Ptfias kommentarer. Jag tränar 5-7 gånger i veckan och blev imponerad när jag såg vad du skrivit. Framför allt för att jag har varit i exakt samma sits som du. Jag slutade träna i gymnasiet började samla på mig massa kilon utan att märka det själv. Jag vägde 68 kilo som mest och jag är bara 1,62 cm lång. Jag träffade min nuvarande pojkvän som tränar jämt. Och för 3 år sedan började min resa in i ett sunt liv. Nu väger jag 58 kilo. Plus att jag har massa mer muskler. Ett tips i början är att inte gå ut och springa 1 mil utan börja med 3-4 km och bestäm att du ska klara det på en viss tid. Sen öka med någon kilometer. Mitt mål var att ta mig runt sjön som är 3 km. Nu springer jag mer än gärna 2 mil. Men ta mått för det ångrade jag att jag inte gjorde. Det var as jobbigt att ställa sig på vågen första gången. Men det gav mig den extra kicken att lyckas. Så vill du ha tips om träning och kost så kika gärna in på min blogg. för nu är träning mitt liv!

Lycka till!

Kram Elin

2011-01-05 @ 09:50:56
URL: http://elindahlslett.devote.se
Postat av: Cici

Funderar oxå att skaffa blogg för att ha som dagbok så man kan se resultat o det blir svårare att smita undan. Efter två barn är det hög tid att bli mammafit:) ska bli kul att följa dig!

2011-01-05 @ 09:56:19
Postat av: M

Jag skulle rekommendera att du köper en pilatesboll (finns för typ 100kr lite varstans) som du kan göra många olika övningar med! På youtube finns instruktionsvideor för styrka på boll. Hantlar och ett hopprep är också bra, om du har rum att hoppa dvs.

promenader är också bra, och nu i vinter kan man ju pulka, bygga snögubbar, skida och skrinna. som exempel :)



Lycka till! Kika in i min blogg, den fokuserar helt på träning, så kanske du hittar nåt intressant där :)

2011-01-05 @ 17:53:58
URL: http://traningpag.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hejhej :)

Hittade dej när jag var inne och kikade på Egoinas blogg, och jag vill bara säga att jag är med dej!!!

Nu gör vi 2011 till förändringens år!

Kör nu, och lycka till!

2011-01-05 @ 19:04:20
URL: http://beachtjugofyrasju.blogg.se/
Postat av: Alma

Jag är med dig!! Kommer följa din blogg och inspireras :D jag har precis börjat min egna resa och nu verkar det som jag hittat en riktigt bra blogg! Lycka till tjejen!

2011-01-06 @ 22:25:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0