UTMANING 1

Ingen av mina nära vet om att jag har den här bloggen. Men jag har berättat för min pojkvän om mina mål om att få en mer slimmad kropp. Han bara skrattade och sa: Hur länge ska du göra det här då? I en vecka som alla andra  gånger?

Men igår när vi var på affären så var han lite peppande och tyckte att vi ska äta:

LAAAAX!!!

 

Det ska alltså bli vår middag ikväll. Usch, jag mår illa bara jag tänker på laxen. Jag har i och för sig aldrig smakat lax. Men ni ser väl hur läbbig den ser ut? Men men, jag ska i alla fall smaka!

Men! Vad har man till? Potatis och någon sås som inte är allt för fet? Eller? Kom gärna med tips! Och inget allt för läskigt nu när jag vågar mig på lax. Det får liksom räcka med en utmaning varje fredag! ;-)

Kommentarer
Postat av: Mammakropp

Enkla tipset:



Ha citronpeppar på laxen, ganska mycket. Ugnen ca 175 grader ca 15 minuter, klart. Gott m pressad potatis eller en ordentlig sallad. Crème fraîche m sweet chili sås eller en lättare variant tar du keso eller kvarg istället o blandar med. Den såsen funkar till allt:)

2011-01-07 @ 14:42:54
URL: http://mammakropp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0