Zumba

Ikväll var det öppet hus på en dansskola här i stan och man fick prova på en timmes Zumba. Hann lagom komma hem från jobbet och byta om innan mitt danssällskap kom. Och jisses vad folk det var. Säkert en 80 pers som skulle få plats i en vanlig danssal, gjord för knappt hälften av människor. Det luktade inte hallontårta där inne efter en timme vill jag lova. Zumban i sig var helt okej, men man såg inte vad instruktören gjorde, så man fick härma personen framför sig som härmade personen framför sig. Det blev som viskleken tillslut.

Mitt sällskap tyckte det var superkul och tänker fortsätta varje måndag. Jag är lite kluven, dels för att man måste boka upp sig på att komma dit varje måndag och betala ca 1000:- i förskott. Pengar som jag inte har råd att lägga ut just nu. Sen om jag får jobbet jag har sökt (intervjun gick jättebra och jag gick vidare till nästa distans i sökandet) så kommer det inte finnas tid att ha saker inbokade på kvällar då jag kommer gå en intensiv internutbildning på 1-2 månader.
Jaja... imorgon bitti ska jag besiktiga bilen så då hinner jag inte promenera. På onsdag ska jag gå innan jobbet, börjar inte förrän 11. Och på torsdag eller fredag blir det en tur till simhallen igen! Hade skön träningsverk i gäddhänget ett bra tag efter förra simningen.

Nu var det en lång och osammanhängade text. Bäst att krypa ner under täcket innan jag somnar ståendes!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Grattis till intervjun där, vad härligt för dej! :)

Ja, jag är lite inne på samma spår där. Det var nog ganska "nyttigt" för mej att äta den där chokladkakan.

Zumba har jag tänkt prova ett tag nu faktiskt, är det något du rekomenderar? Skulle du säga att det var mest styrka eller kondition? :)

2011-01-17 @ 22:30:01
URL: http://beachtjugofyrasju.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0